Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
09-7401383
050-2891780

החלפת לוח אם – מתי צריך להחליף

החלפת לוח אם

הצורך בהחלפת לוח אם

מבצעים החלפת לוח אם  כאשר אי אפשר לתקן את לוח האם המקורי הקיים במחשב. יש מקרים שתיקון לוח האם הוא יקר מאוד ולכן לא משתלם לתקן אותו. במקרים אלו החלפת לוח האם הכרחית עבור המחשב הנייד, יש גם מקרים של חדירת נוזלים אל המחשב ואל לוח האם אשר לא ניתן לתיקון לכן חייבים לבצע החלפת לוח אם.

לוח האם הוא רכיב עיקרי במחשב, תפקיד לוח האם הוא לקשר בין כל הרכיבים השונים של המחשב. על גבי לוח האם קיימות תושבות המיועדות להתקנת המעבד, רכיבי הזיכרון וכרטיסי הרחבה לסוגיהם.

מה הגורם אשר משפיע על תקלות בלוח האם?

גורם נפוץ להרס של לוח האם במחשב הנייד הוא התחממות יתר של רכיבי לוח האם. כדי למנוע מצב של התחממות יתר של רכיבי לוח האם, יש לבצע טיפול למערכת הקירור של המחשב הנייד אחת לכמה חודשים כדי למנוע מראש תקלות אפשרויות.

גורם נוסף לתקלות בלוח האם הם הנוזלים. נוזלים החודרים אל לוח האם של המחשב. בהתאם לכמות הנוזלים שחדרו למחשב ולעמידות שלו אפשר לקבוע אם יש אפשרות לתקן אותו או שאין ברירה אלא לבצע החלפת לוח אם.

התאמת לוח האם למחשב

החלפת לוח אם והתאמתו למחשב נעשה בהתאם ליצרן של המחשב. יש גם לדעת את דגם המחשב לדוגמה: ux360u וחשוב גם לבדוק את המעבד ואת הזיכרון של המחשב כדי להתאימו ללוח האם הכולל זיכרון ומעבד זהים. ניתן גם לשדרג את המעבד ואת הזיכרון, רוב המחשבים הניידים מגיעים מולחמים אל לוח האם מה שמייקר את העלות שלו וגם לא ניתן לפרק אותם כמו במחשבים מהדור הקודם לכן צריך לרכוש לוח אם הכולל את המעבד וזיכרון הram.

כיצד מחליפים לוח אם של מחשב נייד?

כדי לבצע החלפת לוח אם במחשב הנייד יש לדעת כמה דברים והם: איך מפרקים ומרכיבים מחשב נייד, איך להתאים את לוח האם שיעבוד במחשב. פעולת ההחלפה מתבצעת כך: ראשית מפרקים את המחשב הנייד כדי להגיע אל לוח האם, ברגע שמגיעים אליו ניתן יהיה לפרק אותו מהמחשב כדי להחליף את לוח האם בחדש. כדי לסיים את החלפת לוח האם יש להרכיב את המחשב בחזרה.

מי שאינו מיומן בנושא זה עדיף שלא יבצע פעולה אקוטית זו בעצמו, אלא יפנה אל מעבדת מחשבים שעובדיה המיומנים יבצעו את פעולת ההחלפה במקצועיות.

זמן החלפת לוח אם

מחשבים ניידים שונים זה מזה ולכן פירוקם הוא גם כן שונה זה מזה. ברוב המחשבים הפירוק וההרכבה שנעשה בידיים מיומנויות ומקצועיות אורך בין שעה לשלוש שעות. עבור מי שאינו מיומן פרק הזמן יהיה ארוך יותר. ככל שהמחשב קשה לפירוק כך זמן החלפת לוח האם תימשך יותר זמן, לכן אם לא מיומנים בפירוק והרכבה של המחשב, יש להגיע לטכנאי מחשבים שיבצע את הפעולה.

Call Now Button
לקבלת ייעוץ חינם
Open chat
Powered by